Buku Pilihanku

Sunday, April 4, 2010

Hilangnya cinta menemukan CINTA

Aku cinta padamu! . Perkataan yang begitu mudah untuk dilafazkan! Namun, bukan mudah untuk kita jatuh cinta dan bukan mudah untuk mengekalkan rasa cinta.

Indahnya hidup ini bila cinta berbalas. Dunia terasa begitu indah penuh warna-warni menambah seri kehidupan. Namun sebaliknya, bila cinta tidak dapat bertahan sebagaimana yang diharapkan. Dunia yang dulu penuh ceria kini bertukar suram. Ya, begitulah keadaannya bila putus cinta, bila yang dicintai mengkhianati cinta, bila yang dicintai tidak lagi mahu mencintai. Cintanya untuk kita telah pergi sedangkan cinta kita masih di sini membuat kita merana. Ke mana harus dibuang cinta yang tinggal? Di mana harus mencari ganti cinta yang hilang? Haruskah diratapi kehilangan cinta?

Buat saudaraku yang mungkin kini sedang kehilangan cinta. Janganlah bersedih lagi! Usah ditangisi cinta yang telah pergi. Sapulah air matamu. Jika cinta mu hilang, janganlah dirimu berputus asa. Carilah cinta yang terbaik buat dirimu atau mungkin saja dirimu akan menemukan CINTA!

Mulakan pencarian cinta/CINTAmu!

No comments:

Post a Comment