Buku Pilihanku

Saturday, April 24, 2010

Merisik khabar

Assalamualaikum buat sidia yang aku kenali...
Apa khabar dirimu di sana?
Harapanku, semoga dirimu dalam sejahtera hendaknya.. 
Masih ingatkah dirimu pada diriku? Atau... apakah dirimu sebenarnya telah lama melupakan aku?
Ketahuilah....diriku masih mengingatimu...sebagai seseorang yang pernah mengusik hati dan yang lebih penting seseorang yang diriku hormati...kenangan antara dirimu dan diriku...masih segar diingatanku...mana mungkin diriku dapat melupakanmu... 
Namun,
Fahamilah....bahawa... kenangan itu adalah kenangan...kenangan adalah masa lalu...
Fahamilah... bahawa kehadiran ku kini bukan untuk menyambung semula kenangan yang telah lama pergi.... kehadiranku kini hanya sebagai kenalan lama...dan aku tidak meminta lebih dari itu..kerana aku tahu...banyak yang telah berubah..diriku bukan diriku yang dulu...begitu juga dengan dirimu...Aku hanya sekadar ingin merisik khabarmu..
Seandainya dapat dirimu fahami..maka sambutlah salamku ini...jika tidak, aku meredhainya...aku tidak akan pernah menyalahkanmu kerana diriku tahu dan faham bahwa keputusanmu itu pasti ada sebabnya..

2 comments:

  1. salam ziarah,,,
    nice post... saya menganggap tuan punya blog ni adalah perempuan (berdasarkan ayat2nya) :).
    kelihatannya penulis blog ini seperti dalam kesedihan mengenangkan kenangan silam....
    Doalah pada Allah, Andai dia jodoh yg terbaik buatmu, Mohon Allah temukan dalam suasana yang lebih baik...
    Barangkali bukan sekarang masanya,
    tapi penyusunan Allah itu sangat hebat...
    Moga Allah temukan kalian dalam keadaan kedua-duanya menjadi hamba yang lebih baik disisiNya..
    yang paling penting, semoga anda dan si dia mendapat sesuatu yang terbaik untuk dunia & akhirat. ameen :)
    Allah Maha Tahu apa yang terbaik untuk hambaNya.Jadi, kita kena sentiasa berbaik sangka dengan Allah...
    p/s: pastinya bukan mudah untuk melupakan kenangan silam, barangkali mengambil masa seluruh hidupmu.. tapi yang penting, kita redha dengan penyusunan Allah... insha Allah semuanya akan menjadi lebih baik..
    *peringatan buat diri sendiri terutamanya...

    ReplyDelete
  2. Salam....
    terima kasih di atas komen saudari...
    terima kasih juga atas kata-kata yang sungguh bermakna... :)

    kenangan lalu akan kekal tersimpan...
    namun...
    mungkin sudah sampai masanya untuk benar-benar melepaskan... :) dan benar-benar menyerahkannya kepada ketentuan Tuhan...dan meredhainya sebagai takdir yang terbaik...

    mungkin sudah sampai masanya untuk benar-benar mengejar cinta yang lebih utama..

    ReplyDelete